PowerTrader Logo
Strona głównaMożliwości programu PowerTraderPobierzEdukacjaPomoc
Ta strona wymaga Adobe Flash Player.
Pobierz Adobe Flash player

PowerTrader na co dzień - Część I (wersja 0.3.2.121b)

Wstęp

Artykuł ten rozpoczyna cykl na temat użytkowania programu PowerTrader na co dzień. Dowiesz się w nim o najważniejszych kwestiach na jakie musisz zwrócić uwagę podczas co dziennego użytkowania programu oraz zostaną tu zaprezentowane informacje ułatwiające ci prace z programem PowerTrader. Przy tytule każdego artykułu w nawiasie znajduje się wersja programu do której został napisany. Jeśli pojawi się jakaś nowa wersja programu artykuł będzie w miarę możliwość aktualizowany i nr wersji zostanie zaktualizowany.

W części pierwszej zostaną przedstawione ogólne informacje o programie jego podstawowe opcje oraz informacje na temat aktualizacji danych w programie oraz aktualizacji samego programu.

Status programu

Za każdym razem gdy uruchomisz program PowerTrader zwróć uwagę na ikonę statusu znajdującą się u dołu po lewej stronie okna głównego programu (obok przycisku Przycisk "Wyślij sugestię"). Ikona ta może wyglądać następująco:

  • Ikona statusu - Niepodłączony - Program nie podjął jeszcze próby połączenia z serwerami danych - nie ma błędów.
  • Ikona statusu - Podłączony - Pomyślne podłączenie do serwerów danych - nie ma błędów.
  • Ikona statusu - Problem z aplikacją - Problem z podłączeniem do serwerów danych lub inne błędy.

Jeśli ikona przedstawia Ikona statusu - Problem z aplikacją oznacza to, że występują jakieś problemy z aplikacją. Najczęstsze powody to brak połączenia internetowego lub problem z serwerem danych. Jednak mogą pojawić się inne problemy aby się o nich dowiedzieć kliknij na ikonę statusu. Po jej kliknięciu pojawi się okno z dodatkowymi informacjami o błędzie. Zwykle konsekwencją błędu jest brak aktualizacji danych ale nie przeszkadza to w dalszej pracy z programem. Jeśli masz pewność, że twoje połączenie internetowe działa poprawnie oraz nie umieściliśmy, żadnych informacji o problemach z serwerem danych na stronie programu (w usłudze PowerTrader News - usługę tą opiszemy w dalszej części artykułu) zgłoś nam błąd za pomocą przycisku Przycisk "Zgłoś błąd" (więcej o zgłaszaniu błędów w dalszej części artykułu) lub wyślij nam wiadomość na adres e-mail kontakt@powertrader.pl



PowerTrader News

Po uruchomieniu programu (jeśli twoje połączenie internetowe działa poprawnie) pojawi się okno usługi PowerTrader News. W oknie tym można przeczytać aktualności związane z programem PowerTrader. Warto przeglądać te informacje za każdym razem gdy uruchamiasz program, gdyż są tam umieszczone m.in. informacje o błędach znalezionych w programie oraz o przerwach technicznych związanych z konserwacją serwerów danych.

Automatyczna aktualizacja programu

Czasami po uruchomieniu programu pojawia się okno z informacją o dostępnej aktualizacji. Zaleca się, aby przeprowadzać aktualizację za każdym razem gdy jest ona dostępna, gdyż często naprawia ona zgłoszone przez użytkowników błędy. Zawiera ona również nowe funkcję programu. Więcej o automatycznej aktualizacji znajdziesz w dziale Pomoc - Instrukcja Obsługi.

Pobieranie aktualnych danych - notowania, dane do analizy technicznej

Natychmiast po uruchomieniu programu zaczyna on pobierać aktualne dane - notowania intraday oraz dane do analizy technicznej. Aktualne notowania powinny być dostępne wciągu kilku sekund po uruchomieniu programu. Aby sprawdzić czy notowania intraday są aktualne wystarczy spojrzeć na notkę "Ostatnia aktualizacja" u góry po prawej stronie zakładki "Notowania"

Ostatnia aktualizacja

Należy tu wspomnieć, że w zależności jaka grupa walorów jest wybrana będzie wyświetlany różny czas ostatniej aktualizacji. Jeśli jest wybrana zakładka "Indeksy" czas ostatniej aktualizacji będzie zbliżony do aktualnego gdyż indeks "WIG20" jest aktualizowany co minutę. Natomiast jeśli wybrana będzie zakładka "Akcje" to wyświetlony czas będzie około 15-20min spóźniony względem aktualnego, gdyż notowania spółek są opóźnione.

Po pobraniu notowań intraday pobierane są dane do działu "Informacje". A następnie dane końcowo-dniowe (dane do analizy technicznej). W obecnej wersji dane są pobierane najpierw dla akcji, następnie dla akcji NewConnect, a na końcu są pobierane notowania indeksów. Podczas pobierania akcji w pierwszej kolejności pobierane są te które znajdują się w portfelu, następnie te które są oznaczone jako obserwowane, pozostałe walory są pobierane w kolejności alfabetycznej spółek. Oznacza to, że aktualne dane np.: dla spółki "ŻYWIEC" będą dostępne na samym końcu, chyba, że znajduje się ona w portfelu lub jest oznaczona jako obserwowana. Dlatego należy chwile odczekać, aż dane będą aktualne dla wszystkich spółek oraz indeksów może to potrwać nawet kilka minut w zależności od szybkości łącza internetowego. Aby sprawdzić czy dane są aktualne dla danej spółki wystarczy przejść do działu "Analiza techniczna" i najechać kursorem na koniec wykresu dla wybranej spółki jeśli data wyświetlona obok kursora będzie aktualna oznacza to, że dane zostały zaktualizowane. Jeśli po dłuższym czasie oczekiwania dane nie są aktualne sprawdź ikonę statusu, jeśli nie informuje ona o błędzie wejdź na stronę programu www.powertrader.pl aby sprawdzić czy nie ma jakiś informacji o problemie z serwerami danych. Jeśli takich informacji nie ma Przycisk "Zgłoś błąd".

PAMIĘTAJ Dane z danego dnia są dostępne po godzinie 17:15.
UWAGA!!! Jeśli w trakcie używania programu PowerTrader korzystasz z programów P2P np. typu torrent czas pobierania danych do programu może dramatycznie wzrosnąć.

Zgłaszanie błędów oraz sugestii

Jeśli znalazłaś/znalazłeś jakiś błąd w programie zgłoś go nam, a my niezwłocznie go naprawimy i udostępnimy aktualizację programu rozwiązującą problem. Aby zgłosić błąd wystarczy nacisnąć przycisk Przycisk "Zgłoś błąd". Po jego naciśnięciu pojawi się okno w którym należy opisać problem. Prosimy o dokładne opisanie problemu, gdyż informacja "Program przestał działać i pojawiła się informacja o błędzie." niewiele nam pomoże, gdyż nie będziemy wieli w jakich okolicznościach pojawił się problem. W opisie problemu powinna się znaleźć ścieżka postępowania która doprowadziła do problemu np.: "Po wejściu do działu analiza techniczna, wybraniu spółki TPSA oraz zmianie wskaźnika na %R program wyświetlił informację o błędzie o treści .....". Błąd można również zgłosić wysyłając do nas informacje na adres e-mail kontakt@powertrader.pl

UWAGA: Jeśli serwer danych lub połączenie internetowe nie działa nie będzie możliwe wysłanie błędu, ani sugestii za pomocą przycisków Przycisk "Wyślij sugestię"Przycisk "Zgłoś błąd" pojawi się informacja o błędzie.

Zachęcamy również do wysyłania sugestii. Jeśli masz pomysł na jakąś funkcje której brakuje w programie skorzystaj z przycisku Przycisk "Wyślij sugestię" lub napisz do nas o tym na adres e-mail kontakt@powertrader.pl, a my postaramy się dodać ją w następnej aktualizacji. Informacje o statusie propozycji funkcjonalności znajdziesz na forum użytkowników programu PowerTrader w dziale "Błędy i sugestie". Forum znajduje się pod adresem www.powertrader.pl/forum.

Problemy z użytkowaniem programu PowerTrader

Jeśli masz jakiś problem z używaniem programu - nie wiesz jak coś zrobić lub nie możesz znaleźć jakiejś funkcji możesz wykonać następujące czynności, aby uzyskać odpowiedź:

  1. Przeczytaj wszystkie artykuły z tego cyklu.
  2. Wejdź do działu pomoc i sprawdź czy nie ma odpowiedzi w instrukcji obsługi lub filmie instruktażowym.
  3. Wejdź do działu pomoc i poszukaj odpowiedzi w dziale FAQ - najczęściej zadawane pytania.
  4. Poszukaj informacji lub zadaj pytanie na forum użytkowników programu PowerTrader (www.powertrader.pl/forum).
  5. Jeśli poprzednie kroki zawiodą napisz e-maila do administratorów programu (kontakt@powertrader.pl).



«Powrót
Copyrights © 2009-2014 Sumito Development Sumito Development Logo